diumenge, 1 de gener del 2017

Mirador de son Morro

Mirador de son Morro o de s'Estret ( 1 de gener de 2017)

Un passeig molt agradable de no més d'una horeta de duració entre pujar i davallar on ens trobam un preciós camí de ferradura amb marges de sosteniment en pedra en sec fent giragonses i salvant molta altura en poc espai.
Per cremar els excesos de cap d'any, feim una sortideta curta i aprofitam per conéixer un mirador al que li teniem pegat s'ull, però no el peu, encara. Aquest dia ha sigut el indicat per fer-ho.

Arribem a s'Estret de Valldemossa on deixam el cotxe a l'explanada on arranca el camí de son Brondo. Anem cap el nord, creuam la carretera i ens ficam per un tirany molt trepitjat pels escaladors que fan la seva aproximació a les diferents vies que ens trobem per aquesta zona.
Passam vora un gran safareig alimentat per una canal que davalla de la font de s'Estret. Es creu que aquest safareig alimentava a la vegada un molí d'aigua que hi ha una mica més avall, sobre el jaç del torrent

El safareig. El deixam a la nostra esquerra i resseguim un  tirany que puja al costat de la canal amb aigua que davalla de la font, situada un centenars de metres més amunt.

Deixant la font de s'Estret a mà esquerra, anem trobant una gran quantitat de marques tant vermelles com blaves. No entenc per què tant color i tanta marca. No és suficient un color amb punts situats en llocs estratègics, en lloc de pintar quasi cada pedra o alzina?
Pujam arramblats a les parets de la dreta. No hi ha opcions.

Un bell alzinar costerut ens permet fruir d'aquest indret

El senderó arriba a n'aquest barranquet on s'ha construït un camí de molt bella factura. El camí va pujant fent continues giragonses

Animats pel bell camí i el panorama encisador, hem deixat a la dreta el desviament que ens portarà al mirador. En lloc de refer les passes, adreçam per la cresta. D'haver continuat el camí, haguessim arribat al cim de na Fàtima

Sobre el camí del mirador

Ja copsam d'una vista formidable cap a son Morro i cap a sa Comuna de Valldemossa

Al mirador de son Morro

Al bell mirador. Sa Bombarda n'és testimoni

Just davant, copsam el penyal de sa Bombarda. Intentam esdrevinar el lloc per on puja la via ferrata i  cordada que fèrem fa uns dies

Un altaret domina el mirador

lloc impressionant, ben de veres

Els estreps de na Fàtima a la esquerra, sa Bombarda a la dreta. Ambdues muntanyes comformen s'Estret

Boca de mina de la font de s'Estret

Canalitzacions antiga i moderna que es dirigeixen cap el safareig