diumenge, 4 d’abril del 2021

Moleta de Binifaldó

Moleta de Binifaldó (4 d'abril '21)

La intenció d'avui era pujar al Tomir. El dia al Raiguer era brillant, però les muntanyes ja éren coronades per núvols. A més, en arribar a la zona de Manut, hem comprovat com la temperatura havia baixat bastant respecte a la nostra previsió i el cel amenaçava pluja i a una alçada de 700m ja no es veia res de la boira intensa que arribava impulsada pel vent fred de Tramuntana.
Així que, per no complicar-mos molt la vida, hem decidit no pujar al Tomir sense tenir la recompensa d'unes bones vistes i un bon dia i hem decidit fer un recorregut del meu llistat de llocs pendents que teniem a tir de pedra: la pujada a la moleta de Binifaldó.

Hem arribat a l'aparcament de Menut on hem començat el nostre recorregut.

Passem el botador al camí que ens portarà cap a les cases de Binifaldó, passant primer pel refugi de la Coma de Binifaldó.

El refugi de la Coma de Binifaldó

El cim del Tomir roman emboirat, i poc a poc ho fa amb més intensitat

Abans d'arribar a les cases de Binifaldó, podem copsar la moleta de Binifaldó sense boira. Poc després ja no serà possible.

L'alzina d'en Pere, un dels arbres catalogats a ses Illes.

En arribar prop de les cases, travessem la pista que ve des de les cases de Menut i ens ficam directament fora camí a la falda de la moleta. A partir d'aquest moment anem fora indicacions i fora camí.

La falda nord de la moleta és molt empinada. Hem d'anar superant i esquivant un terreny molt rost i ple d'arbres i branques caigudes. Procuram avançar per la carena de la muntanya.

Superam qualque esperó rocós per l'esquerra. Hem d'emprar les mans sovint.

Darrera grimpada per l'esquerra en el sentit de la marxa. Cal posar tots els sentits en la pujada, sense que sigui un pas de gran dificultat tècnica.

Arribam al llom de la muntanya. No sabem si el poc que veim és el cim. La boira ja s'ha ensenyorejat de la muntanya.

Continuam avançant per la cresta de la muntanya

Al cim, no es veu res a 50m de distància

L'antena al cim de la moleta.

Després de pegar una mossegada ràpida a recer del fort i fred vent, continuam ruta ara de davallada per la cara sud de la moleta. Aquesta té el relleu més suau que la cara nord. La davallada es fa divertida i entretinguda.

Així com a la pujada, a la davallada resseguim la cresta de la muntanya en tot moment...

...fins arribar al coll Pelat, on hem de resseguir per tornar al punt de tornada, el GR cap a la font des Pedregaret, als peus del Tomir.

Resseguint el GR221 ens topem amb les restes d'aquesta bella construcció

La font des Pedregaret, vora la embotelladora de Binifaldó.

En aquest punt tancam el cercle. Haviem deixat el camí en aquest mateix punt i ara, davant les cases, tornam agafar camí cap el punt de partida.

Una sortideta tranquila i de poc més de 3 horetes, amb algún punt esportiu interessant, però sense complicacions a tenir en compte.