dijous, 6 de desembre del 2018

Es Castell

Es Castell (6 desembre '18)

Un recorregut ideal per fer una matinal, just per llevar-se el mono de muntanya, després d'una setmana de feina engrescadora.
Traçat senzill, sense complicacions, a més d'estar fitat en practicament tot el recorregut.
Pujada per sa carena de la muntanya, curta però intensa, a travers d'un alzinar bastit amb diferents colls de tords.
He arribat a l'esplanada bastida com a aparcament, a l 'agroturisme de Monnàber Vell. Allà he deixat el cotxe i és on comença el nostre recorregut, endreçat cap el comellar de sa Font de sa Pega.

Cases de Monnàber Vell

Agafem el camí partint de l'aparcament de l'agroturisme que passa a la dreta d'aquesta torre, supòs que antic molí. Des d'aquest punt ja copsam el nostre objectiu, el cim del puig des Castell, des Castellet o Penya del Migdia.

Es Castell

El bell camí travessa la finca de Monnàber dedicada a bestiar oví, bàsicament. Oliveres, garrovers i ametlers omplen els camps.

El Castell, al fons. El camí ens porta fins al mateix jaç del torrent que surt del bell comellar de sa Font de sa Pega

Al jaç del torrent passam per baix el pont que tanca el comellar amb un sistema original i rustic

Uns cinquanta metres endinsant-mos al torrent, a l'esquerra ens toparem amb una indicació que ens senyala la direcció a agafar cap el Castell

Penya des Migdia o puig des Castell. Unes estaques de fusta rematades de color blau ens indicaran la direcció.

Uns voltors ens acompanyen durant la pujada

Pujam per sa carena de la muntanya. No hi ha moltes opcions sense complicarse la ruta.

Aviat copsam belles vistes cap a ses cases des d'on hem partit

Fites o estaques ens acompanyen. El terreny no és suau en tot el recorregut

Pinar brut. Cal no perdre de vista les fites

Monnàber vell

Aprop del cim, semblen construccions rudimentaries o talaiòtiques.

El lloc més confús. Ses fites practicament desapareixen però no queda més que anar pujant pel coster més pràctic i còmode.

Vista cap el comellar de sa Font de sa Pega

Copsam el cim. Semblava més aprop.

Grimpam qualque esglaó sense complicacions

...i arribam al cim del Castell

Panoràmica cap el sud-oest

Panoràmica cap el nord

Panoràmica cap l'est

Autofoto al cim

Aviat farem el mateix recorregut però resseguint la cresta cap a la Penya Foradada i acabant  al comellar de sa Font de sa Pega. Aquesta sortida m'ha servit per explorar  del recorregut.

Un recorregut curt, bell, però de certa intensitat.