dissabte, 21 de desembre del 2019

Puig de son Grua

Puig de son Grua (21 desembre '19)

Aquest dissabte he volgut fer un recorregut curt, sense massa complicacions i per això he triat una sortida que tenia pendent de fa temps, com tantes altres encara al llistat de deures.
Darrerament m'atrauen més els recorreguts relativament curts amb un puntet interessant com un pas o un terreny encara no trepijat, més que els recorreguts llargs i feixucs.
He arribat a Capdellà i deixat el cotxe a l'aparcament del poliesportiu. Allà comença el recorregut cap al carrer del Coll de n'Esteve.

A la sortida del poble ja tenim el turó de sa Grua al davant, amb les seves parets penya-segades per on discorren els passos de s'Arna, que és el que avui vaig a cercar, i el pas des Bou, més al sud-oest.

Avançant per la carretera cap a Andratx deixem a l'esquerra un primer desviament cap a la Vall Verda. pocs metres més envant ens topem, a la dreta, amb el desviament que hem d'agafar...

Seguim un camí ben marcat durant uns centenars de metres, fins que veim un sender marcat a la dreta que puja cap a les parets...

Arribam a les parets i topam amb una canal. Sense GPS em costa saber si és el pas, però una fletxa vermella pintada a una pedra, a la entrada de la canal, em dona la resposta.

A la base de la canal de pujada

La canal de pujada no representa cap problema técnic. Hem d'emprar ses mans per grimpar però sense entrebancs, fàcil. Bones preses per ses mans i els peus. En sortir del pas ens topem amb bones vistes d'Es Capdellà.

Vista cap a na Bauçana sobre les parets a la base de sa Grua

Panoràmica copsada des de la base de sa Grua

Als peus del turó de sa Grua i sobre les parets, avança un sender per sobre l'ampla cornisa.
En un punt determinat es veu un sender que s'enfila a l'esquerra per un comellaret brut de vegetació. He triat aquest punt per accedir al cim.

Després d'uns quinze o vint minuts de pujada a les braves, arribam a les cingleres del cim

El punt geodèsic al cim del puig de sa Grua.

Autofoto amb el Galatzó de rerafons.

Una vegada ascendit al cim, he tornat davallar per la mateixa vessant. La vessant nord és massa abrupta. Assoleix el sender que recorre la cornisa ara en direcció nord, cap el coll de sa Grua

El sender es va convertint en un camí o pista forestal que puja des de ses cases de son Hortolà

Passam davant una antiga construcció enrunada

Resseguint el camí, passam per les restes d'un portell...

...i continua el camí en descens. Hem d'estar atents al coll de sa Grua perquè ens hem de desviar a l'esquerra. Si continuessim el camí, acabariem davallant cap a ses cases de son Hortolà i no volem tenir problemes amb la propietat.

Del coll de sa Grua un enfilat de fites ens marquen el camí en continu descens cap el camí de sa Vinya, vora la caseta des Tramuntanal, per on passarem més tard.

Davallant, ens topam amb els típics ranxos de carboners, en aquest cas, emprant unes gran roques com a refugi

El sender del comellar s'uneix a un sender més còmode i ample que ens davallarà cap a la caseta des Tramuntanal

Vista de la vall de les cases des Galatzó

Davallant el sender, ens topem amb el GR211 que uneix Es Capdellà amb Estellencs

Sortim pel portell de la finca des Galatzó cap es Capdellà

Abans d'arribar a Es Capdellà, copsam el turó des puig des Grau que acabem de pujar i davallar en menys de 3 hores en total, amb un paisatge bucòlic típic dels camps mallorquins.