dissabte, 15 d’agost del 2020

Senda dels Caçadors / faxa d'en Pelai - Ordesa

Senda dels Caçadors i Faxa d'en Pelai (Ordesa, agost '20)

Per segon any consecutiu, he volgut pujar durant el meu període de vacances estiuenques als Pirineus, no només per escapar de la xafugor illenca i fruir del clima més fresc sino per gaudir del plaer de passejar per la "gran Muntanya". He de certificar aquell dit que diu que els Pirineus enganxen.
Ens hem desplaçat, com l'any passat, a Torla, punt de partida de diferents recorreguts de desigual intensitat. Aquí descriuré la emblemàtica senda dels Caçadors i la Faxa d'en Pelai fins arribar a la cascada de Cola de Caballo i tornar cap a la Pradera per les Gradas de Soaso i la Fageda.

Hem arribat en bus a la Pradera de Ordesa, ja que en períodes estiuencs i per Pasqua roman tancada als cotxes particulars i només amb bus es pot accedir.
Ens hem aixecat prest, hem berenat al Silken Ordesa on estem fantàsticament acomodats i hem partit cap a la explanada de l'aparcament de Torla on surten els busos cap a la Pradera. Aviat partim i arribam al nostre primer destí. Des de la Pradera anem cap el començament del nostre primer repte: La senda dels caçadors, un rost sender que salva uns 600m de desnivell des del seu començament a la Pradera i el final, al mirador de Calcilarruego. Una horeta aproximada de pujada ininterrompuda i sense descans. A partir d'aquest bell indret, el sender discor per una bella cornisa anomenada faxa d'en Pelai.

Aviat començam a fruir de les vistes de l'entorn del canó d'Ordesa. A la foto, el Gallinero, amb el circ de Salarons a l'esquerra i el de Cotatuero a la dreta.

El Tozal de Mallo i el Mondarruego destaquen al començament de la inmensa i colpidora vall.

El cim de l'Otal al fons

Arribat al mirador de Calcilarruego

Vistes espectaculars des del mirador.

Continuam sender, ara més suau, fins al final del canó, on es troba la Cola de Caballo. Aquesta cornisa per on discor el sender és anomenada faxa d'en Pelai.

Punta Tobacor al davant, a l'altre banda del canó

Sierra de las Cutas...

...i ens topam amb una sorpresa botànica amb la que no contava: la flor alpina anomenada Edelweiss

A la distància podem copsar la Bretxa de Roland i el Dit del Taillon (Punta Bazillac, etc).

El paisatge no ens permet deixar de sorprende'ns. La bellessa que ens envolta és enorme

Zoom a una de les cascades de les Gradas de Soaso

Des d'aquest punt podem albirar el fons del circ de Soaso, on acaba el canó d'Ordesa amb la magestuosa cascada de la Cola de Caballo. Coronant el circ copsariem les tres Sorores, el casc del Marboré, el Monte perdido i s'Añisclo, però avui el cel està tapat, encara.

Retrospectiva

Arribam al circ de Soaso, amb la seva cascada emblemàtica, on berenarem sota la fina pluja.

Després de dinar i gaudir de l'espectacle paisagístic al circ, continuem pel sender de Soaso cap a la Pradera, el nostre punt de partida. Mentre, pel camí, fruim de les diferents cascades i paisatges que es van obrint a la nostra passa.

Impressionant la fageda

Finalment, arribats a la Pradera i després d'haver agafat el bus de tornada, arribam a Torla on podrem relaxar-mos i gaudir de la gastronomia, de la arquitectura del poble, de tot el que s'ens posa al nostre abast.